woensdag 9 februari 2011

Reversed Sympathy

Een week na het slechte (maar niet geheel onverwachte) nieuws.
Een week lang horen wij niets anders als sympathie voor de huidige situatie.En eigenlijk is dit wel 'leuk' om te horen van de mensen waar wij toch
iedere dag voor in 'onze' winkel staan... om hen zo goed mogelijk te adviseren.
De steunbetuigingen en gedachtes van 'onze' klanten zijn natuurlijk
bedoeld als een hart onder de riem, maar diezelfde klanten zitten in principe
net zo goed in een lastige situatie.

Deze mensen moeten nu via andere kanalen hun boeken/cd's/dvd's kopen,
terwijl juist zij kiezen om juist dat product in 'onze' winkel te kopen.
Deze mensen komen juist voor dat éne beetje extra wat een webwinkel
hen juist niet kan bieden... een personal touch/persoonlijke service.
Juist door dat kleine beetje extra bestaat de mogelijkheid dat die éne klant
net wat meer bij jou koopt, omdat jij hem/haar die extra aandacht geeft.
Sommige van die klanten komen dan weer terug om weer iets nieuws
te kopen en willen dan (in sommige gevallen) door jou geholpen worden.

Ik begrijp best dat het internet (misschien) wel eens de volgende stap
op de evolutionaire trap is, maar niet iedereen is al zo ver op de trap.
De tijd zal ons het bewijs leveren, maar voor nu ben ik vooral blij
met de ervaring die ik heb opgedaan in de laatste 7,5 jaar en
de vriendschappen die ik in diezelfde tijd heb gemaakt.

Love, Peace & Chickengrease!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten