maandag 28 februari 2011

A Curveball

Mensen die mij (een beetje) kennen, weten dat ik een fan ben
van enkele (typische) Amerikaanse sporten. En de gekte start al vroeg in het jaar!
Begin februari is er The Superbowl, een evenement wat ik graag kijk en dan maar hopen
dat de halftime show een beetje goed is (The Black Eyed Peas vielen vies tegen dit jaar!)
Wrestlemania is er eind maart/begin april... The Grandest Stage of Them All...
ik ben een aardige 'wrestling-mark' of beter gezegd een liefhebber van sportsentertainment.
Maar waar ik het eigenlijk over wil hebben is honkball (baseball).

Zaterdag, 26 februari, lag er een brief in de bus van mijn huidige werkgever.
In deze brief staat iets in wat ik eigenlijk wel een 'curveball' zou willen noemen.
Voor wie niet bekend is met honkbal:
Een curveball is een worp met een karakteristieke greep en handbeweging
waardoor de bal
een neerwaartse en zijdelingse draaiing ondergaat vanaf
het moment van werpen door de pitcher
.
Deze brief kreeg ik zelfs in drievoud, want vandaag kreeg ik een aangetekende brief
en later op de middag ook nog een keer als e-mail! Three times a charm, right?

Hoewel het voor mij niet geheel onverwacht was wat er ons 2 februari werd verteld,
had ik niet verwacht dat er nog een aanpassing kwam
in een datum die toch ook al vrij dichtbij was.
In deze brief staat dus gewoon dat de datum, die wij ondertussen al meerdere malen
aan klanten hebben verteld, nu dus een maand eerder wordt!!!
Surprise!!! (waar is Henny Huisman?)

De motivatie was soms al ver te zoeken, maar het zal mij ook niets verbazen als de motivatie
nu echt compleet gaat verdwijnen en 'wij' nu echt weinig werk nog gaan verrichten.
Als ik voor mijzelf spreek, en dat doe ik over het algemeen ook, begrijp ik het wel als 'wij' niet
meer gemotiveerd het werk kunnen verrichten wat 'wij' altijd met (veel) plezier hebben gedaan,
maar als toch al besloten is dat het boek dichtgeslagen wordt dan sla ik het boek
het liefst op mijn manier dicht! It's the bottom of the ninth, time to hit it home!!!
Dan maar aantonen wat wij als reguliere winkel meer hadden te bieden ten opzichte van
een webwinkel (zoals bol.com) en wat nu dus gaat verdwijnen.
En nu maar hopen dat onze trouwe 'klanten' niet helemaal teleurgesteld achter
zullen blijven, want ook zij krijgen nu voor de 2e keer een 'slecht nieuws bericht'.

Ach ja... dan nog één keer een typisch Amerikaanse opmerking:
When Life Gives You Lemons, Make Lemonade!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten